Avrupa’nın otomotiv sektörü, teknolojik ilerlemeler ve jeopolitik zorluklarla başa çıkmaya çalışırken, düşen talep ve artan maliyetlerle mücadele etmek zorunda kalıyor.
Bu durum, birçok otomotiv üreticisini ve tedarikçisini fabrikaları kapatmaya ve çalışanlarını işten çıkarmaya zorluyor.
Çin ve ABD, Rekabeti Artırıyor
Son yıllarda otomotiv endüstrisindeki teknolojik ilerlemelerin Çin ve ABD merkezli şirketlerden gelmesi, Avrupa’da endişe yaratıyor.
Avrupa otomotiv sektörü, Çinli üreticilerin artan rekabeti ve elektrikli araçlara geçişin getirdiği yüksek maliyetlerle başa çıkmaya çalışıyor.
Yedek Parça Üreticileri de Krizden Etkileniyor
Otomotiv sektöründeki bu kriz, yedek parça üreticilerini de olumsuz etkiliyor. Düşen siparişler ve artan maliyetler, birçok tedarikçinin işten çıkarmalar yapmasına veya yeniden yapılanma planları uygulamasına neden oluyor.
Bosch ve Schaeffler’den İşten Çıkarma Kararları
Sektörün önde gelen tedarikçilerinden Bosch, otomotiv biriminde dünya çapında 5.500 kişiyi işten çıkarma kararı aldı. Ayrıca, Bosch üretim tesislerinde kısa çalışma yapılacağını duyurdu.
Alman otomotiv tedarikçisi Schaeffler, 5 Kasım’da Avrupa genelinde toplam 4.700 kişiyi işten çıkaracağını açıkladı. Schaeffler, Avusturya ve İngiltere’deki fabrikalarını kapatma planları yapıyor.
Volkswagen’den Fabrika Kapatma Planları
Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, 28 Ekim’de Almanya’da en az üç fabrikayı kapatma ve büyük çapta işten çıkarma planları olduğunu açıkladı. Şirket, pazar payını korumak ve maliyetleri düşürmek amacıyla işçilerin maaşlarında %10 kesinti yapmayı hedefliyor.
Diğer Üreticiler de Durumdan Etkileniyor
Feintool, Valeo, Stellantis, Ford ve Michelin gibi firmalar da Avrupa’daki fabrikalarını kapatma veya işten çıkarma kararları aldı.